Mantorps FFs kommunikationskanaler
Här presenteras de kanaler som föreningen förvaltar i syfte att vara ett stöd för föreningens ledare, domare, spelare och medlemmar, som bidrar till föreningens mål och ligger i linje med gällande stadgar och riktlinjer.
Ambitionen med Mantorps FF kanaler är att bygga stolthet och engagemang i såväl klubben som samhället vi verkar i, bidra till gemenskapen och att attrahera såväl nya spelare och ledare som partners.
- Nyhet svensklag.se/mantorpsff, primärt för den som är aktiv eller vill bli aktiv i klubben. Ska informera och inspirera genom att visa goda exempel från den löpande breddverksamheten och spegla såväl seriespel, träningar, utbildningar, event och cuper. Om en bredare målgrupp, så delas den på Facebook (se nedan).
- Lagsidan på svensklag.se/mantorpsff/t.ex. P2008 är primärt för lagets och andra föreningsaktivas behov av insyn och inspiration. Nyhetssidan har ett externt fokus för att dela erfarenheter från t.ex. summeringar, cuper och matcher. Tänk på att informationen är extern och sökbar och delas i viss mån också på Mantorps FFs huvudsida. För information som bara ska delas inom laget så rekommenderas vi mailutskick via svenska lag eller att ni använder forum- och diskussionsfunktionen i svenska lag. Detta för att ni som lag inte ska behöva använda andra sociala kanaler eller system som alla inte har eller vill ha tillgång till. Är du osäker på hur ni kan använda lagsidan i svenskalag, så kontakta Petter eller Jessica i styrelsen så hjälper de er att komma igång, utifrån just ert lags behov.
- Facebook, för såväl aktiva som andra intressenter, t.ex. Mantorpsbor, och potentiella sponsorer. Syftet är att ge insyn i klubbens arbete, bjuda in till våra event och skapa engagemang genom att visa en bredd av goda exempel från den löpande verksamheten. Kort och lättsam approach. Vid längre nyheter så läggs den på svenskalag.se/nyheter och delas på Facebook med en kort beskrivning och relevanta hashtags.
- Direktutskick via svenskalag.se Information till en specifik målgrupp, t.ex. ledare, föräldrar. Kan röra sig om aktiviteter som är pågång som inte rör alla t.ex. vid förändringar som inte är officiella eller som är exklusiva. t.ex. erbjudanden.
Riktlinje för kanaler i klubbens namn
Styrelse och kansli är öppna för flera kanaler t.ex. Instagram så snart vi har en levande web och Facebooksida. Egna kanaler t.ex. Instagram, med användning av Mantorps FFs varumärke t.ex. logotypen, är inte tillåtna eller måste sanktioneras med ett beslut i styrelsen pga. upphovsrätten.
Tipsa om nyheter!
På svenskalag.se startsida finns en "tipssida" med instruktioner för att skicka in tips eller underlag på nyheter. Så snart styrelsen mottagit ett tips, så publicerar Jessica eller Petter det utifrån lämplig tajming och kanalernas syfte.